top of page

Как да изживеем мечтите си, когато сме уплашени до смърт...


вдъхновение автор

Светът ни живее непрестанно в една огромна трагедия. Мнозинството от хората не изживяват мечтите си поради една проста причина – страх. Те всички се страхуват да бъдат такива, каквито са.

Това е така, защото когато опитваме да намерим заниманието на Живота си сме изложени на няколко риска:

  • Може да се провалим.

  • Може да загубим уважението на приятелите си.

  • Може да фалираме.

Може да объркаме нещата по хиляди различни начини. Но... и това всъщност е важно – всъщност може и да успеем. И докато не открием и започнем да живеем в признанието си, ние няма как да узнаем какъв би бил изхода на начинанието ни.


След години отлагане, аз най-накрая започнах да преследвам мечтата си. Реших да стана писател. За моя изненада, почувствах успеха много по-бързо отколкото очаквах. Стартирах успешен блог, сключих договор за издаване и намерих свои верни фенове – и всичко това за по-малко от година.


НО КАК СТАНА ТОВА?! Много просто. Аз вярвах в мечтата си още преди тя действително да се бе осъществила. Не изчаквах идеята ми да бъде заличена от страховете ми, аз просто започнах да живея в реалността, за която копнеех. Ако смятате да живеете осъзнато ще е нужно да направите същото.


Съществуват три стъпки, които ще е нужно да предприемете, за да последвате това, за което мечтаете:

Стъпка 1: Заявете го. Въпреки че съм писал през по-голямата част от Живота си, никога не съм се смятал за писател – не и до скоро. Когато мой приятел ме попита каква е мечтата и аз му отвърнах, че нямам такава, той каза: „ Това е странно... бих помислил, че е да бъдеш писател”. Съгласих, че вероятно ако имам – то тя ще да е тази... Тогава той ми каза нещо, което аз никога няма да забравя: „ Не е нужно да искаш да си писател, ти си писател. Всичко, от което имаш нужда е да пишеш”. Тези негови думи оставиха отпечатък в душата ми. Осъзнах, че не мога да очаквам други да вярват в нещо, свързано с мен, ако първо аз не съм повярвал в себе си.


Стъпка 2: Повярвайте. Нашите приятели и семейство често забелязват някои наши таланти преди нас. Единсвеният начин да открием своята мечта е да повярваме в даровете, които Животът ни е подарил под формата на таланти и умения. Нужно е да приемем и осъзнаем своята ценност, а не да си измисляме такива. По някое време в Живота си – ние просто трябва да поискаме да спрем да се съмняваме в себе си. Има една дума за това и тя е: вяра. Нужно е да повярваме, че това, което желаем и за което копнеем се е случило вече, преди в действителност това да е така.


Стъпка 3: Действайте! Преди няколко години посетихме концерт със съпругата ми. Така се случи, че един грубиян изсипа питието си върху нейното палто. Отидох до тоалетните, откъдето мога да взема кърпи, за да почистим петното и когато се върнах тя ми каза, че иска да си вървим. Разбира се, съгласих се и когато бяхме вече извън залата тя ми сподели, че мъжът я е тормозил докато ме е нямало. Ужасно се ядосах и веднага се върнах в залата. И ето ме, застанал пред мускулестият мъж с разтуптяно сърце, настояващ да се извини. Ако трябва да бъда честен – това бе едно от най-страшните неща, които съм вършил като възрастен. И тогава... нещо изключително се случи. Той каза, че съжалява. В този момент аз научих един много важен урок – докато не действаме, нашите принципи и ценности са само в сферата на мечтите. Аз вярвах в честта на жена си – на теория – но докато не се застъпих за нея, това не беше нищо повече от една добра теория.


Въпреки че ние не сме само това, с което се занимаваме ежедневно, ние се превръщаме често в това, което практикуваме в своя ден. И ако практикуваме несигурност и страх – тогава в какво ни превръща това?!


Така че.. ако имате мечта, която все още не сте изживели е време да се заловите за работа:

  1. Заявете това, което искате да бъдете и което искате да постигнете.

  2. Повярвайте в мечтата си още преди тя да се е осъществила в действителност.

  3. И тогава просто го направете.

И не забравяйте: Докато не започнете да изживявате мечтата си тя не е нищо повече от един блян.


Източник: http://michaelhyatt.com/


TAGS

bottom of page