top of page

Срамувам се, че не мога да се справя...


паник атака паническо разстройство

Здравей мила Петя! Благодаря ти за личния и много ценен отговор и времето, което си отделила на моето скромно писъмце!

Аз се срамувам, Петя, че след 24 години не мога да се похваля, че съм решила този голям за мен проблем и че "не съм го преборила".

Наистина изминах дълъг път, имах своите за кратко щастливи периоди, в които си повярвах, но за мое съжаление, още се чувствам "арестант" в собстения си град, в собствената си кожа...Не мога да пътувам с автобус, с превозно средство, паниката ме връхлита понякога също и като клаустрофобия "на открито" и "на закрито", а натрапчивите и тревожни мисли често контролират мислите и физическото ми тяло. Най-трудно е през пролетта, късна есен и през зимата.

Огромно впечатление ми направи твоят споделен опит, че трябва да се научим да живеем с паник атаката, да я изучим в същността й и да я контролираме, отколкото да хабим сили "да се борим" завинаги да я отстраним от живота си. Знам, че колкото повече се бориш с нещо и се фиксираш върху него, толково по-упорито то се връща в живота ти и ти противостои..по законите на физиката. Абсолютно убедена съм, че неслучайно попаднах на твоя сайт и извадка от Книгата!

Също, както абсолютно убедена съм, че ако в началото на това внезапно връхлетяло ме страдание през 1988 г. имах тази информация, която имам сега и тази ментална подкрепа, която днес получих чрез твоят сайт, нямаше да загубя толкова време от съзнателния си живот...

паник атаки възстановяване паническо разстройство промяна

Казват, че няма проблеми, има възможности, че Бог не ни изпраща трудности и изпитания, които не можем да понесем.


С огромна благодарност, че си споделила историята си в Книга, че си намерила сили да споделиш своя опит и с огромното ми уважение към цялото твое знание и познание, изстрадано и преживяно! И за Смелостта ти, Петя!

Ще намеря сили и аз да споделя в няколко изречения на сайта ти своята история, ако мога с нещо да бъда полезна на други сродни чувствителни Души.

Петя

Няма за какво да се срамуваш, повярвай ми! Може и да звучи грубо и несправедливо, но всеки има своя път. Има причина нещата в Живота му да се случат и подредят точно по начина, по който са. Освен това има една приказка, че учителят идва, когато ученикът е готов. Без да визирам себе си, като учител, а по-скоро теб като ученик. Явно сега си готова. Явно сега си "отворена" за новото в Живота си. Ти сама ще видиш, когато прочетеш книгата, че всъщност "справянето" с паническото разстройство е много сходно с справянето с наднорменото тегло. Ако си позволиш отново да живееш по същия начин, когато си напълнял - логично отново ще бъдеш пълничък. При паническото разстройство е същото. Ако допуснеш отново да живееш по начина, по който си живял, когато си получил пр - то логично - отново ще попаднеш под неговите удари.


Целта не бива да е да се "отървем" от паническото си разстройство. Обърни внимание на заряда на думите, които ползваш. Да се "отърва"от нещо означава, че отричам, че то е мое! А паническото ти разстройство е твое, ничие друго. Целта по-скоро на това преживяване - паническо разстройство - е да се научим да живеем по нов начин. Целта е да се променим, а оттам и Живота си. Целта е да обърнем внимание на детайли, които, ако пр не ни беше принудило да погледнем, не бихме могли дори да подозираме за тяхното съществуване. Нужно е да обърнем историята ни с пр така, че да успеем да променим начина, по който го възприемаме. Да видим "другото лице" на паническото разстройство. Знаеш ли, много отчаяни хора са се свързвали с мен. Най-голямата радост за мен е, когато ми напишат, че са успели да открият "другото лице" и не просто това, ами са и благодарни за появата на пр в Живота си, защото в противен случай те не биха били хората, които са в момента. Дават си сметка какво им е дало пр!!! Обичам играта на думи - не заради самата игра, а защото чрез нея могат да се кажат много истини.


Още повече, не бъди така взискателна към себе си - аз получих своят първи пристъп на паника през 2000 година и 4 години почти живях с идеята, че съм обречена да полудея, защото просто не знаех КАКВО СЕ СЛУЧВА С МЕН. Не заради друго, а защото нямаше Интернет, нямаше информция, докторите нямаха информация също, всеки път, когато бях при тях ми казваха - "Здрава си", "Нищо ти няма", "Стегни се", но за нещо друго не се споменаваше... Няма да изпадам в подробности, но сега, днес, когато стига да искаш да търсиш своите отговори е много по-лесно... Точно това, което ти разказах сега беше и причината да предприема това начинание. Защото не исках никой, никога повече да се чувства, като мен - обречен - не заради друго, а защото просто няма коректната информация. Искам паническото разстройство да стане разпознаваемо, да не се чувстваме "странни", "идиоти", "диваци" сред "нормалните" хора. Не случайно слагам нормални в кавички. Ние не сме по-различни от тези другите - нормалните хора. Не сме по-малко добри от тях, дори напротив, ако питаш мен...:)


Прегръщам те и ти желая успех от цялото си сърце! Ти вече си на своя Път, въпрос на време е да преминеш към следващия етап от Живота си и зная, че той ще е по-добър.

TAGS

bottom of page